July 27, 2013

Hobi Saya

Assalammualaikum!!

Tajuk dah macam tajuk karangan time sekolah rendah dulu kan?hehe.Tapi saya bukan nak buat karangan tau.Just nak share dengan korang apa yang saya suka buat masa free time. *Tapi kadang-kadang masa tak free pun aku lenjan juge!hehe

1.Sewing a.k.a menjahit.

Iolls tak jahit baju.Iolls just jahit beadings and laces dekat baju and tudung.Puas hati tengok baju/tudung tu dari just plain and vain jadi bling-bling dan berseri-seri bila tambah lace dengan manik-manik.Lagi satu,jimat tau tak bila jahit sendiri.Jimat sangat.Kadang-kadang harga baju/tudung yang dijual kat kedai/online stores tu mahal berganda.Sedangkan asalnya baju/tudung tu just plain je.Jahit manik sikit kat situ sini,ha jual dengan harga 3 kali ganda.Saya kan student lagi.Mana mampu nak beli baju mahal-mahal.Jadi inisiatifnya buat sendiri la.Lagi puas hati.hehe.

2.Membaca

Yang ni macam oldschool sikit kan.Macam jawapan kita dalam karangan dulu.Atau macam yang kita tulis dalam buku biodata diri nak bagi kat kawan yang nak pindah sekolah tu.Tapi haku kesah apa!haha.Saya baca semua benda,tak specific pada sesetengah topik saja cam beauty and wellness,fashion,atau chocolate je.huhu.Dan dari semua sumber macam newspaper,blogs,buku-buku.Brosur dan phamplet pun saya baca.As long as I get something new.huhu.Cuma sampai sekarang ni tak mampu nak membaca hati manusia ja.>_<

3.Melawa @ menjadi cantik

Ha yang ni paling saya suka.Saya bukan jenis yang obses dengan shawl atau pun tutorial nak belit lilit shawl.Kalau saya suka corak shawl tu,baru saya beli.Tapi dalam range harga yang saya mampu la.huhu.Lagi satu,kalau masa rushing,saya tak kan pakai shawl,sebab comfirm tak jadi punya.Bawal tetap menjadi pilihan.Seorang penjaga kulit yang sangat obses nak bagi kulit glowing,lembut dan berseri.Tapi takde sampai tak bagi kulit kena panas langsung.Sekali-sekala tak boleh manjakan sangat kulit ni ha.Sekarang sangat menggilai mekap dan mask.

Sekian dahulu sampai di sini.

XOXO,
Erynn Anyssa.


No comments:

Post a Comment

Thank You for Always Supporting Me!